Dwujezdniowa droga nr 7 na trasie między Płońskiem i Czosnowem będzie miała po trzy pasy ruchu w każdym kierunku. Na trzech odcinkach realizacyjnych jeszcze trwają prace, ale możliwe, że jeszcze w tym roku kierowcy przejadą ciągiem głównym powstającej ekspresówki.
Rozbudowa istniejącej drogi dwujezdniowej na trasie Gdańsk – Warszaw jest realizowana w podziale na trzy odcinki: Płońsk Południe (Siedlin) – Załuski, Załuski – Modlin i Modlin – Czosnów. To w sumie 34 km przyszłej trzypasowej drogi ekspresowej. Najbardziej zaawansowane prace są na odcinku najbliżej Warszawy, tj. Modlin – Czosnów, gdzie roboty wykonano już w 95 proc. Na pozostałych dwóch zaawansowanie sięga 87 proc. w przypadku Załuski – Modlin oraz 79 proc. na odcinku Płońsk Południe – Załuski.
Wszystkie kontrakty są już po aneksach wydłużających czas na prowadzenie robót. Obecny termin dla odcinka Płońsk Południe – Załuski termin mija w marcu 2026 r., natomiast dla dwóch kolejnych w sierpniu 2025 r. Jednak w procedowaniu są kolejne roszczenia wykonawców dotyczące czasu na ukończenie lub dodatkowych środków finansowych. – Niezależnie od toczących się procedur kontraktowych, mobilizujemy wykonawców, by udostępnić trasę główną wszystkich odcinków jeszcze w tym roku – informuje GDDKiA.
Obecnie na realizowanych odcinkach wykonywana jest podbudowa oraz nawierzchnia drogi ekspresowej, prowadzone są także roboty brukarskie. Trwają roboty mostowe oraz związane z przebudową kolizji z urządzeniami podziemnymi. Montowane są ekrany akustyczne.
Na przyszła trasę ekspresową będzie można wjechać za pośrednictwem sześciu węzłów drogowych: Nowy Dwór Mazowiecki, Modlin, Zakroczym, Załuski, Przyborowice i Poczernin. Powstaną także trzy Miejsca Obsługi Podróżnych: Modlin, Załuski i Poczernin, a także Obwód Utrzymania Drogi oraz obiekty inżynierskie, m.in. mosty, wiadukty i przepusty. Wykonane zostaną drogi do obsługi terenów przyległych.
Wykonawcami poszczególnych odcinków są Budimex (Modlin – Czosnów), Mostostal Warszawa (Modlin – Załuski) oraz Aldesa (Płońsk – Załuski). Umowy na realizację były podpisane jeszcze w 2020 r. jednak pierwsza decyzja ZRID (dla odcinak realizowanego przez Budimex) została wydana dopiero jesienią 2022 roku, kolejna na koniec tego samego roku (w przypadku odcinka realizowanego przez Mostostal) i w maju 2023 roku (dla odcinka Aldesy). Prace są prowadzone pod ruchem z zachowaniem dwóch pasów dla każdego kierunku jazdy.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.